Міський семінар спільноти вчителів фізичної культури

 

Семінар спільноти вчителів фізичної культури

Гімназії №11 міста Бердичева

Тема семінару: «Шляхи підвищення ефективності освітнього процесу на уроках фізичної культури у концепції Нової української школи».


Шановні колеги! Ми вітаємо вас у Гімназії №11 м. Бердичева і запрошуємо до участі у міському семінарі спільноти вчителів фізичної культури з теми: «Шляхи підвищення ефективності освітнього процесу на уроках фізичної культури у концепції Нової української школи».

В умовах воєнного стану освітній процес у закладі здійснюється за змішаною формою навчання. Вчителі уроки фізичної культури для всіх здобувачів проводять дистанційно у синхронному і асинхронному режимі.

Презентуємо вашій увазі відеоогляд інформаційних ресурсів, доречних для використання під час очного та дистанційного навчання, теоретичні засади з теми семінару та матеріали до уроків:

- відео "Новітні підходи до викладання фізичної культури в НУШ та організація фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи у закладі";

- презентація "Особливості проведення уроків фізичної культури в умовах дистанційного навчання";

- відео-блоки "Поєднання різних видів спорту на одному уроці фізичної культури";

- відео "Елементи уроків фізкультури у 2 класі";

- відео руханки "Пес Патрон";

- відео модуля "Школа м’яча".

Новітні підходи до викладання фізичної культури в НУШ та організація фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи у закладі.


Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти та науки України. Її головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

Що змінилося? Урок фізкультури є уроком розвантаження, а не перевантаження. Модулі видів спорту обирають учні спільно з учителями. В одному спортивному залі може одночасно викладатись 3−4 види спорту на кожному уроці. Уроки з фізкультури не розпочинаються зі слів "Рівняйсь! Струнко!". Перший урок на тижні розпочинається з ранкового кола. За цією методикою учні приходять в школу, сідають в коло і починають спілкуватись про все, що завгодно. Змінюється атмосфера в класі, зникає бар’єр недовіри між вчителем та учнем.

Учні разом з вчителем створюють правила і рутини уроку, вчаться домовлятися і виконувати їх.

Учитель виконує функцію товариша, тьютора, він має поважати думку дітей, налагоджувати діалог, підказувати, а не авторитарно віддавати накази.Нові програми акцентують увагу на іграх, тому підготовчу частину, загальнорозвивальні вправи пропонуються дітям в ігрових формах із футбольними / баскетбольними / волейбольними м’ячами (але це не гра у футбол, баскетбол чи волейбол).

Якими можуть бути ці ігри? З елементами спортивних ігор; рухливі ігри; ігри на розвиток комунікації; ігри на розвиток лідерських якостей.

Використання інтегрованого методу на уроках фізичної культури є ефективним способом закріплення тем основних уроків. Реалізується за допомогою ігор, естафет або квестів. Цей метод дозволяє утримати увагу учнів та зацікавленість протягом усього уроку.

Оновлена програма не передбачає виконання дітьми у початковій школі нормативів. Оцінювання уроків фізичної культури є формувальним. Це дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес, відстежувати особистісний поступ дитини, хід опановування нею навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію розвитку особистості. Головна мета уроків — щоб дитина рухалась, отримувала емоційне задоволення, не переживаючи про проходження нормативів.

Для фізичного розвитку дітей широко використовує смугу перешкод. Це вдалий спосіб перевірити рівень засвоєних попередньо навичок та навчити використовувати набуті навички на практиці. Також у вчителя є можливість побачити, над якими аспектами фізичного виховання окремої дитини треба попрацювати ретельніше. А головне, що діти сприймають смугу перешкод більше як рухливу гру, аніж вправу, що робить їх більш рухливими, активними та виховує любов до фізичної активності.

В умовах воєнного стану уроки фізкультури у всіх класах проводяться дистанційно згідно розкладу, по 3 години на тиждень, у синхронному та асинхронному режимах. Для цього педагоги використовують освітню платформу "Google Classroom". Робота з фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі освіти  організована і проводиться відповідно до вимог законів України «Про фізичну культуру і спорт», «Про освіту», методичних рекомендації щодо викладання фізичної культури у 2022/2023 навчальному році.

Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Тому перед педагогами стоїть завдання організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти.

Проведення уроків онлайн синхронно стає сильною стороною педагога. Діти чекають на спілкування. Тільки так вони можуть позбутися стресу, тривожності і долучитися до фізичної активності.

У вчителя нового покоління стоїть виклик бути сучасним, успішним та цікавим своїм учням, володіти цифровими компетентностями та медіаграмотністю.

    Впровадження інноваційних технологій на уроках фізичної культури в умовах дистанційного навчання дозволяє сформувати якісно нову особистість, яка володіє ключовими компетентностями, а значить відповідає вимогам сучасного життя. Такий підхід має важливе значення для здоров’я та фізичної культури здобувачів освіти.

Відео-блоки "Поєднання різних видів спорту на одному уроці фізичної культури"

Блок 1. Легка атлетика. Ритміка. Акробатика.

Блок 2. Ритміка. Гімнастика. Легка атлетика.

Блок 3. Легка атлетика. Ритміка. Баскетбол.

Блок 4. Ритміка. Гімнастика. Футбол.

    Онлайн уроки містять вправи, які відповідають різним варіативним модулям навчальних програм з фізичної культури. Усе це дозволяє вчителям моделювати процес фізичного виховання максимально наближено до їх календарних планів.

 

Для фізичного розвитку дітей слід використовувати смугу перешкод. Це вдалий спосіб перевірити рівень засвоєних попередньо навичок та навчити використовувати набуті навички на практиці. Також у вчителя є можливість побачити, над якими аспектами фізичного виховання окремої дитини треба попрацювати ретельніше. А головне, що діти сприймають смугу перешкод більше як рухливу гру, аніж вправу, що робить їх більш рухливими, активними та виховує любов до фізичної активності.

Однією з цілей НУШ є поширення фізичної активності на уроках – кілька хвилин руханки допомагають дітям зняти напруження, розслабитись, перемкнути увагу, підняти настрій.

Елементи тренігових вправ з футбольними м’ячами розвивають спритність та вміння володіти м'ячем, координацію рухів, концентрацію уваги, гнучкість.

    

    Шановні відвідувачі семінару! Дані матеріали презентують новітні підходи до викладання фізичної культури в НУШ нашими вчителями в гімназії. Сподіваємось, що результати нашої роботи стануть вам у нагоді. Чекаємо на ваші відгуки!

Немає коментарів:

Дописати коментар